Vi finns på telefon vardagar mellan klockan 9-12, du når oss på tel. 010-4566885. Det går även utmärkt att maila oss på info@sportkost.se.
Vi använder cookies för att göra din användarupplevelse bättre. Läs mer.
Vi finns på telefon vardagar mellan klockan 9-12, du når oss på tel. 010-4566885. Det går även utmärkt att maila oss på info@sportkost.se.
Gå in på produkten du vill veta mer om, skrolla ner till flikarna ”Produktbeskrivning” och ”Mer information” – där hittar du det mesta om produkten. Om du inte hittar informationen du letar efter, är du alltid välkommen att maila oss på info@sportkost.se.
Det står ”I lager” om produkten finns i lager, i annat fall står det ”Slut i lager”. Om det däremot står ”Beställningsvara” går det bra att beställa produkten, men du får räkna med några dagars extra leveranstid.
Nej, tyvärr. Men håll dig uppdaterad genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev.
Ja, när du lagt ordern kommer det en orderbekräftelse till den mailadressen du uppgivit. Det är bra att spara sin orderbekräftelse för att ha den till hands vid eventuella kontakter med vår kundtjänst, då ordernummer & kundnummer kan komma att behövas. Vi rekommenderar dig även att alltid kontrollera paketets innehåll så att det stämmer överens med din orderbekräftelse.
Du kan inte ändra din order online, kontakta oss här eller via info@sportkost.se, så försöker vi hjälpa dig.
Sportkost.se använder Klarna Checkout – där har du möjligheten att betala med kreditkort, faktura eller delbetalning.
När man gör en beställning så skapas en betalnings/faktura-reservation. Den aktiveras först när paketet har skickats iväg. Fakturan kommer sedan på mail från Klarna.
Normalt tar det 1 – 3 vardagar att få sina varor. Men vid större kampanjer och eventuella slutförsäljningar kan leveranstiden bli något längre. Orders med restnoterade produkter skickas när alla varor finns i lager. Vi förbehåller oss rätten att ta bort restnoterade produkter från ordern. Om leveranser är försenad kontaktar vi dig och du har rätt att häva köpet utan kostnad. Vi levererar endast inom Sverige.
Vi använder oss av Postnord för att skicka ditt paket.
Fraktkostnad är 39 kr per beställning. Vid beställning av produkter för över 499 kr bjuder vi på frakten.
Om en vara är skadad/felaktig när den anländer bör den reklameras till oss så snart som möjligt. Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckt felet, eller borde ha upptäckt felet. Sportkost åtar sig att kostnadsfritt åtgärda felet vid eventuella reklamationsärenden. Som kund har du ansvar för att undersöka de levererade produkterna noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.
Vill du göra en reklamation kontaktar du Sportkosts kundtjänst: info@sportkost.se och anger skäl, varpå vi skickar dig en retursedel som du kan använda för att återsända varan. Varorna/produkterna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (exempelvis wellpapp). Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sportkost kontrollerar/testar insända varor enligt din felbeskrivning, därför är det viktigt att felbeskrivningen är så utförlig som möjligt. Vi ersätter dig hela beloppet du betalat, inklusive returfrakt, vid godkänd reklamation. Om varan efter test bedöms felfri returneras försändelsen på begäran.
Ajdå! Kontakta vår kundtjänst via mail, info@sportkost.se, så hjälper vi dig så fort vi kan.
Ajdå! Kontakta vår kundtjänst via mail, info@sportkost.se, så hjälper vi dig så fort vi kan.
Paket ska normalt hämtas ut hos ombud inom 7 dagar (gäller fr.o.m 2021-01-01), och efter det skickas paketet tillbaka till avsändaren (Sportkost.se). Paket som inte hämtas ut eller ej avbeställts, och som därefter går i retur till Sportkost, debiteras en avgift om 250 kr för att täcka Sportkosts omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).
Ja, om den som hämtar ut ditt paket kan visa upp både sin egen och din legitimation vid utlämningsstället.
Du får en avi via sms om var och när du kan hämta ut ditt paket, glöm inte att ta med giltig legitimation. Ska du hämta ut någon annans paket, så måste du ta med både din egen legitimation samt leg. för personen du ska hämta ut paket för.
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att spåra paketet.
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att spåra paketet. Tips, ha ordernumret nära tills hands så vi enkelt och snabbt kan spåra din beställning.
Du kan även ladda ned appen Mina Paket - där kan du spåra alla dina paket från de flesta transportörer. Du kan ladda ned appen via följande länk https://www.unifaun.com/sv/minapaket/.
Ja, än så länge kan vi bara skicka varor inom Sveriges gränser.
Då hjälper vi dig att hitta ditt kollinummer så att du kan hämta ut paketet hos ditt ombud.
Hör av dig till oss via info@sportkost.se så skickar vi en retursedel till dig.
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Ångerrätten gäller dock inte då försegling/plombering brutits. Varan måste vara i väsentligen obrukat/oförändrat skick, för att kunna returneras. Kläder får självklart provas. Produkten måste returneras i produktens originalförpackning. Underkläder samt intimprodukter bytes ej av hygieniska skäl.
Om en vara är skadad/felaktig när den anländer bör den reklameras till oss så snart som möjligt. Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckt felet, eller borde ha upptäckt felet. Sportkost åtar sig att kostnadsfritt åtgärda felet vid eventuella reklamationsärenden. Som kund har du ansvar för att undersöka de levererade produkterna noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.
Vill du göra en reklamation kontaktar du Sportkosts kundtjänst: info@sportkost.se och anger skäl, varpå vi skickar dig en retursedel som du kan använda för att återsända varan. Varorna/produkterna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (exempelvis wellpapp). Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sportkost kontrollerar/testar insända varor enligt din felbeskrivning, därför är det viktigt att felbeskrivningen är så utförlig som möjligt. Vi ersätter dig hela beloppet du betalat, inklusive returfrakt, vid godkänd reklamation. Om varan efter test bedöms felfri returneras försändelsen på begäran.
Om du handlat på faktura, betalar du in hela fakturabeloppet för att slippa påminnelseavgift. Vi återbetalar sedan när vi erhållit den returnerade produkten. Återbetalning sker inom 30 dagar från att du ångrat köpet.
Använder du dator så fyller du i rabattkoden längst ned till höger i kassan under frakt och ordersammanfattningen. Klicka på Kampanjkod.
Använder du mobilen så trycker du på symbolen (grön varukorg) till höger för "Uppskattad summa" i kassan och då kommer det upp en sida med frakt och ordersammanfattning. Skrolla längst ned. Klicka på kampanjkod. Klicka sedan bredvid rutan på kassan igen för att slutföra köpet.
Bli först med att ta del av våra fina erbjudanden genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev! Skriv in din mailadress längst ner på hemsidan, under fliken nyhetsbrev. Glöm inte att följa oss på Facebook https://www.facebook.com/sportkost.se/ och Instagram https://www.instagram.com/sportkost/