VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR


 Vilka öppettider har kundtjänst?

Vi finns på telefon vardagar mellan klockan 9-12 & 13-16, du når oss på tel. 010-4566885. Det går även utmärkt att maila oss, det gör du enklast här, eller via info@sportkost.se.

PRODUKTER

 Jag vill ha mer information om produkten innan jag beställer, hur får jag veta mer?

Gå in på produkten du vill veta mer om, skrolla ner till flikarna ”Produktbeskrivning” och ”Mer information” – där hittar du det mesta om produkten. Om du inte hittar informationen du letar efter, är du alltid välkommen att maila oss på info@sportkost.se eller kontakta oss via formuläret här.

 Finns varan i lager?

Det står ”I lager” om produkten finns i lager, i annat fall står det ”Slut i lager”. Om det däremot står ”Beställningsvara” går det bra att beställa produkten, men du får räkna med några dagars extra leveranstid.

 Kan jag bevaka en produkt som är slut i lager?

Nej, tyvärr. Men håll dig uppdaterad genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

BESTÄLLNING

 Får jag en orderbekräftelse?

Ja, när du lagt ordern kommer det en orderbekräftelse till den mailadressen du uppgivit.  Det är bra att spara sin orderbekräftelse för att ha den till hands vid eventuella kontakter med vår kundtjänst, då ordernummer & kundnummer kan komma att behövas. Vi rekommenderar dig även att alltid kontrollera paketets innehåll så att det stämmer överens med din orderbekräftelse.

 Kan jag ändra min order?

Du kan inte ändra din order online, kontakta oss här eller via info@sportkost.se, så försöker vi hjälpa dig.

BETALNING

 Vilka betalningsalternativ finns det?

Sportkost.se använder Klarna Checkout – där har du möjligheten att betala med kreditkort, faktura eller delbetalning.

 Jag har inte fått någon faktura

När man gör en beställning så skapas en betalnings/faktura-reservation. Den aktiveras först när paketet har skickats iväg. Fakturan kommer sedan på mail från Klarna.

LEVERANS

 Hur lång leveranstid är det?

Normalt tar det 1 – 3 vardagar att få sina varor. Men vid större kampanjer och eventuella slutförsäljningar kan leveranstiden bli något längre. Orders med restnoterade produkter skickas när alla varor finns i lager. Vi förbehåller oss rätten att ta bort restnoterade produkter från ordern. Om leveranser är försenad kontaktar vi dig och du har rätt att häva köpet utan kostnad. Vi levererar endast inom Sverige.

 Vilka leverantörer använder ni?

Vi använder oss av Postnord för att skicka ditt paket.

 Vad kostar frakten?

Vid beställning av produkter för minst 499 kr bjuder vi på frakten, men under det kostar frakten 49 kr.

 Mitt paket var skadat när det kom fram – vad gör jag?

Om en vara är skadad/felaktig när den anländer bör den reklameras till oss så snart som möjligt. Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckt felet, eller borde ha upptäckt felet. Sportkost åtar sig att kostnadsfritt åtgärda felet vid eventuella reklamationsärenden. Som kund har du ansvar för att undersöka de levererade produkterna noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.

Vill du göra en reklamation kontaktar du Sportkosts kundtjänst: info@sportkost.se och anger skäl, varpå vi skickar dig en retursedel som du kan använda för att återsända varan. Varorna/produkterna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (exempelvis wellpapp). Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sportkost kontrollerar/testar insända varor enligt din felbeskrivning, därför är det viktigt att felbeskrivningen är så utförlig som möjligt. Vi ersätter dig hela beloppet du betalat, inklusive returfrakt, vid godkänd reklamation. Om varan efter test bedöms felfri returneras försändelsen på begäran.

 Det saknas produkter i mitt paket – vad gör jag?

Ajdå! Kontakta vår kundtjänst via mail, info@sportkost.se, så hjälper vi dig så fort vi kan.

 Jag har fått fel produkt – vad gör jag?

Ajdå! Kontakta vår kundtjänst via mail, info@sportkost.se, så hjälper vi dig så fort vi kan.

 Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Paket ska normalt hämtas ut hos ombud inom 14 dagar, och efter det skickas paketet tillbaka till avsändaren (Sportkost.se). Paket som inte hämtas ut eller ej avbeställts, och som därefter går i retur till Sportkost, debiteras en avgift om 250 kr för att täcka Sportkosts omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).

 Kan någon annan hämta ut mitt paket?

Ja, om den som hämtar ut ditt paket kan visa upp både sin egen och din legitimation vid utlämningsstället.

 Hur vet jag att mitt paket har kommit?

Du får en avi via sms om var och när du kan hämta ut ditt paket, glöm inte att ta med giltig legitimation. Ska du hämta ut någon annans paket, så måste du ta med både din egen legitimation samt leg. för personen du ska hämta ut paket för.

 Jag har inte fått mitt paket, vad gör jag?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att spåra paketet.

 Kan jag spåra mitt paket?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att spåra paketet.

 Skickar ni bara paket till Sverige?

Ja, än så länge kan vi bara skicka varor inom Sveriges gränser.

 Min avisering om paket är borta, kan jag får en ny?

Då hjälper vi dig att hitta ditt kollinummer så att du kan hämta ut paketet hos ditt ombud.

RETURER

 Hur returnerar jag en vara?

Hör av dig till oss via info@sportkost.se så skickar vi en retursedel till dig.

 Har jag öppet köp?

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Ångerrätten gäller dock inte då försegling/plombering brutits. Varan måste vara i väsentligen obrukat/oförändrat skick, för att kunna returneras. Kläder får självklart provas. Produkten måste returneras i produktens originalförpackning. Underkläder samt intimprodukter bytes ej av hygieniska skäl.

 Hur reklamerar jag en vara?

Om en vara är skadad/felaktig när den anländer bör den reklameras till oss så snart som möjligt. Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckt felet, eller borde ha upptäckt felet. Sportkost åtar sig att kostnadsfritt åtgärda felet vid eventuella reklamationsärenden. Som kund har du ansvar för att undersöka de levererade produkterna noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.

Vill du göra en reklamation kontaktar du Sportkosts kundtjänst: info@sportkost.se och anger skäl, varpå vi skickar dig en retursedel som du kan använda för att återsända varan. Varorna/produkterna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (exempelvis wellpapp). Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sportkost kontrollerar/testar insända varor enligt din felbeskrivning, därför är det viktigt att felbeskrivningen är så utförlig som möjligt. Vi ersätter dig hela beloppet du betalat, inklusive returfrakt, vid godkänd reklamation. Om varan efter test bedöms felfri returneras försändelsen på begäran.

 När får jag tillbaka pengarna för min returnerade/reklamerade vara?

Om du handlat på faktura, betalar du in hela fakturabeloppet för att slippa påminnelseavgift. Vi återbetalar sedan när vi erhållit den returnerade produkten. Återbetalning sker inom 30 dagar från att du ångrat köpet.

ERBJUDANDEN

 Vart i betalningsprocessen skriver jag in min rabattkod?

När du kommer till varukorgen ser du en rad längst ner där du kan skriva i din rabattkod.

 Hur får jag tillgång till erbjudanden och rabatter?

Bli först med att ta del av våra fina erbjudanden genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev! Skriv in din mailadress längst ner på hemsidan, under fliken nyhetsbrev. Glöm inte att följa oss på Facebook https://www.facebook.com/sportkost.se/ och Instagram https://www.instagram.com/sportkost/